tisdag 7 januari 2014

Blind - Anders spö är fit for fight igen!

Jag fattar inte hur denna lilla klena varelse till Blind - Anders reder ut att fiska med ett så pass långt spö som 7,3 fot, men Bengt, den berömda Slynan hjälper honom väl med att kasta ut hans Jerkbeten åt honom.

Spöet kom hit och jag tog väl hand om det och tog lite bilder som jag lade ut på Blocket, Tradera och i lokala blaskorna Barometern och Östra Småland!

 - Inte en ända människa bjud på detta spö och efter tre timmars väntan vid datorn och telefonen, så gav jag upp!

- Fan den som ger sig och jag satte in samma annonser igen och nu var spöet gratis, bara att hämta skiten och ni tror att någon hörde av sig? Nej! Jo, en kvinna, som visade sig vara Anders mamma och hon bad mig hjälpa honom, då han är lite ...
Så jag gick på spöet och började med en rengöring, som sig bör och nu kom texten fram och det var jo bra och nu kunde man till och med läsa den - super!
Här hade man slagit spöet rakt i båten i ren ilska efter att ha missat en slips vid båtkanten och lindningen gick åt skogen som syns.
Det fick man jobba lite med och först gällde det att få fast ringen ordentligt och det löste jag med en blandning av Epoxy och Araldit och allt kan slås sönder numera, men ringen, den kommer jävla i min själ, att sitta kvar!
Det blev ganska bra och det duger åt Blind - Anders, som bara ska låta Bengt kast ut sina beten och sen ska han med sina ticks knycka in betet och för varje snipa han får upp i båten, så ska Bengt få höra att han är oduglig, vilka grabbar!
Här vet i fanken vad som hade hänt, men snyggt var det inte och lite bräckvatten hade nog trängt in lite här och där och det gav en oändlig massa jobb.
Allt gick inte bort, men betydligt bättre blev det och allt är förseglat med lack och en del av klingan och lindningen blev också lackat ett flertal gånger.
Här fanns ett hål var vatten kom in, det är fixat och nu håller korken många år till, men man får ha lite öga på spö från USA, som byggs för Muskies i sötvatten, spöna klarar inte vårt bräckta vatten och bör spolas av efter varje fiske, något man lätt glömmer!
Ett skitigt och slemmig korkhandtag fick sig en omgång med varmt vatten, tvål och en skurborste, därefter fick det torka i rumstemperatur och sen fick det en rengöring till och så blev ...
... handtaget så här fint, nästan som nytt och man får ett bättre grepp. Det var det hela och i kväll kommer Slynan och hämtar spöet och jag hoppas att han har med 1800 kronor för denna helrenovering eller ska jag slänga det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.