lördag 4 januari 2014

Jag blir inte klok på vädret.

Det var väldigt länge sen att södra Sverige upplevde en så mild vinter, som vi har just nu och jag får nog gå tillbaka till - 90 eller - 91 för att hitta något liknande. 

Vädret påverkar gäddfisket och det händer absolut ingenting och jag har oftast med mig 2 spö för bottenmete, men mina beten ligger orörda!

Jag undrar mest om när det ska vända och bli en vinter som vi känner igen, med is och snö, eller ska det hålla sig så här fram tills vårsolen börja visa sig?
Just borde det se ut så här, man är på isen och isfiskar, men det lär nog dröja, fast det vänder oerhört snabbt, när det väl kommer ner kall luft från nord eller ost.
Det kanske blir lite till och från med kylan, så sjöarna lägger sig och går upp igen, lägger sig och går upp igen?

Jag har varit med om upp till 7 isläggningar under senhösten med detta skit och man fick söka sig till åarna för att kunna fiska överhuvudtaget.
Det måste komma en ändring eller håller det sig så här, var man kan meta från land, men inget nappar? Jag fiskar med olika beten, men som sagt dessa ligger för det mesta orörda och det är jag inte van vid.

Man ska inte blanka under gäddfiske, men jag gör det och tyvärr måste jag skylla på vädret, jag vet att det låter som en dålig ursäkt, men jag hittar ingen annan orsak till det extremt dåliga fisket.

Vi får se vad som händer med vädret framöver och jag ska passa på att tacka alla som under 2013 har varit inne på bloggen här och tittat, ni var över 57 000 och det är trevligt, roligt och inspirerar mig till nya krafttag under det nya året. Stort tack till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.