torsdag 16 januari 2014

Rätt ska vara rätt!

Jag var nog lite snabb i uttalet igår angående, hur länge sen det var att jag fiskade Färna i Emån. Jag hade glömt att jag var där för 5 - 6 år sedan med en jobbarkompis, som skulle på en facklig utbildning i Hollsbybrunn och samma år var han där igen på en domarutbildning och jag hängde självklart med.
Här ett litet strömsatt ställe som gav en del fisk, mest mindre Färnor, men en större tappades och om jag minns rätt så använde jag Flake som bete på mina Paternoster tackel.
En bit längre nerströms och senare på året, var det flytande bröd som gällde och under den dagen var det dessa två Färnor som blev dem största, innan de fattades att någonstans i buskarna, så satt det en farlig herre med sitt spö.
I samma område fick jag senare, i november, mitt PB, en Färna på 2745 gram och den fisken gäller fortfarande som min största fisk bland Färnor.

Men innan dess har jag inte fiskat Färna sedan mitten av 90 - talet, var Team 200 + härjade i specimenlistorna. Rätt ska vara rätt!

Men ett par resor ditt är inplanerade och det ska ske innan istiden kommer och stänger av vattnet, men jag hoppas vädret och kylan håller sig på en normal nivå, så man kan fiska i lugn och ro. Så kanske man kan lura några silvriga rubberlips med en frostig bakgrund på bilderna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.