söndag 19 januari 2014

PRO-CURE Super Gel.

Jag använde dessa gels för 4 - 5 år sedan och upptäckte då hur effektiva dessa var för olika fiskar, jag fick Abborre och Regnbåge på dessa doftmedel. 

Lite gel på garnkroken och Abborrarna nappade och lite gel gned på mitt lockblänke och det tog inte lång tid, innan den första sötvattens steelhead var framme och nafsade i räkan.
Nu ska jag på dessa gels igen och har beställ mig lite av nyheterna, men även några flaskor av de gamla beprövade, som jag hade bra fiske med.

Priserna varierar lite, men mellan 4 - 6 US dollar får man pröjsa och det är dem värda, sen får man se vad frakten blir.
Jag hade ganska många flaskor för mitt testfiske på den tiden och det var tre dofter som verkligen stack ut och Pro - cure gel med Herring (Sill) var en dröm för gäddorna ... tills jag satte mina krokar.
Predator super gel var nog bäst för Abborre och Regnbågsöring, men visst föll denna doft en och annan gädda i smaken också.

Dessa gels görs av fiskprodukter som kött mm och doften är lite stinkande, men inte så det inte går att vara i närheten av flaskorna, men Fishy är rätta ordet.

Jag vet att flera av Sverige Gösfiskare använder dessa gels på sina vertikaljiggar och jag ser vad de drar upp ur djupen, det är effektivitet i ett nötskal!
Pro-cure Sardine super gels har varit min bästa gel och den är min absoluta favorit i detta sammanhang, det är fishy, det är oljigt och det är bara så super effektivt, eller vad sägs om första passet med lite på mitt lockblänke och under ett regnbågsfiske, så ...
... kliver denna gädda på räkan eller vad jag nu hade som bete. Tunn lina och klent spö gav en rykande fight på 15 minuter och sen låg ...
... damen på isen, lite överrumplat över den nya parfymen från Amerikanska Pro - cure och jag lovar att hon inte sa som tanterna på TV-reklamen: - Because we`re worht it!
Det har tillkommit lite nyheter bland alla Pro-cures gels och jag ska definitivt testa dem i vinter, nu var isarna kommer att ligga ett tag!
Alla dessa gels kan appliceras på deadbaits, fiskbitar, skedar, drag, wobblare, spinnare, jiggar mm och det sitter fast bra länge och sprider sitt budskap.

Jag ska ha det på mina skedar i vinter under mitt isfiske, ni vet mina skedar som så många numera kopiera och använder. Prova du Pro- cure du med! Check them out on: www.pro-cure.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.