torsdag 23 januari 2014

Öppet någonstans, någon som vet?

Alla drar i mig just nu och på lördag är det 12 timmars arbetsdag, men söndagen är man ledig och någon form av fiske, skall jag bara bedriva för att inte bli helt eller mera vanställd i hjärnan, än man redan är.

Men vart? Alla jag har pratat med snackar om 5 - 7 cm kärnis och det håller även Elefanter som mig uppe, fast kan man lita på isarna redan? 

Svaret är nej, det såg man klart och tydligt på Johan Almquist´s blogg, var "Karpkungen Martin" fick bruna kalsonger en tidig morgon och det hände redan i vassen!
Något som hade varit roligt, så är det fiske i åarna eller svagt strömsatta kanaler, som samlar upp en del betesfisk och därigenom även en stor del gädda, som fyller bukarna.

Det går tyvärr inte än och det får definitivt vänta, är man Elefant, så får man nog hålla sig i kanterna av någon mindre göl och kliva ut på isen, var den håller, ock det är inte i vassen! Tänk på det Martin!
Fru Esox trivs nog bra nu, var vattentemperaturen steg lite nere vid bottnen, det gick från 1 och upp till 4 grader och då trivs hon bättre och det är jo på de första isarna man får se lite mera av henne och hennes artfränder - Så summan av kardemumman, så blir det ett enkelt val på söndag!

Jag ska hälsa på Fru Esox, men vart vet jag inte riktigt än, ska höra mig lite för och se vad som kan tänkas ge lite fisk, hoppas inte hon är rädd för Elefanten på isen bara!

2 kommentarer:

  1. Helge Å här i Kristianstadstrakten är öppen på de flesta sträckorna .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Albin! Tack för svaret, men det är lite långt att åka för en söndag, men tack ändå och skitfiske. / Luis

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.