fredag 13 januari 2012

Smileblades by design av Stefan Jarl!

Hårda vindar, svinkallt och snö i fejset, var det som mötte mig, när jag gick ut från jobbet för att vara ledig över helgen, varför ska det vara så till helgen? Bara Satan själv har förklaringen till detta! Det skulle jo också kunna vara just det, att det är fredagen den 13:de....Watch out! 

Min plan var att fiska karp eller gädda i något hemmavatten i morgon och i Kalmar sund på söndag, hur detta blir vet jag inte, troligen ligger alla hemmavattnen med en tunn is, som gör det omöjligt att bedriva fiske och jag vet inte hur det ser ut i sundet, jag hoppas dock att vi kommer ut med båten!

Vad som däremot värmde gott, va ett mejl och lite bilder från Stefan Jarl och vi tar väl med hans mejl för en säkerhets skuld:

Hej Luis !
Tack än en gång för intressant o upplysande läsning på dina bloggar och alla tips .Jag tänkte själv dela med mig lite lämpad vinter syssla att pimpa sina tafsar till predator mete, nämligen att göra sina egna smile blades.

Det man behöver är en glasslåda (använder sidorna), skalpell , borr i lämplig storlek jag använder en 2 mm, sax/saxar, gärna en svängd, som underlättar klippa rundningar, markeringspenna, pappbit till mall, diverse färger eller i mitt fall tejp, som trollarna brukar ha till sina skedar bla.
Gjorde dessa på bilden med tejp men ska prova lite andra med min airbrusch. Det skulle va skoj om du vill använda tipset. Tight Lines ! Stefan Jarl Motala.

Här har vi alltså en smyckessnickare som vet var de tjocka damarna vill ha och jag tackar och bugar för mejl och text. Det blir väldigt bra och man kan bestämma sina egna formar och färger på sina Smileblades och ett sådant tips, måste vi bara ha med på bloggen!
Ingen skillnad mot de köpta, annat är färgerna, vad jag kan se och mitt tips till er, som tar detta tips till er, är att variera färger och storleken på dessa blades. Man kan i grumliga eller humusfärgade vatten, behöva lite större Smileblades med kanske skarpa färger?
Nice work Hr. Jarl, keep up the good work, du kommer att öka dina fångster med dessa blades, jag lovar och när den stora kliver på, så vill vi se en bild här på bloggen. Jag tror och hoppas att väntetiden blir kort, för vi är nyfikna allihopa eller hur? Stort Tack Stefan för mejlet och bilderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.