fredag 20 januari 2012

Jag tror jag blir......

Det blev sent innan jag hann att blogga här i kväll, men vi var ett gäng från jobbet som var ute och tog en bit god mat och det tar jo en stund. Sen ringde min mobil mitt i det hela och det var fisktanten på Coop, som talade om att mina efterlängtade Sillar, hade dykt upp och dem hämtade jag efter maten och nu ligger de och vilar i frysen!

Jag ska inte säga att jag börjar bli galen, då ringer Slynan bara och säger att jag är det, men det suger detta förbannade väder, som vi har över Smålandia. Det får fan i mig snart stadga sig åt ena eller andra hållet, så man kan fiska efter något vettigt, som typ gädda....1 - 2 veckor tillmed detta och man är helt coo - coo i huvudet, det frestar på tålamodet detta elände.
Tänk att få kunna lägga ut ett par tre spön här med lite Makrill, Regnbåge och Sill eller några feta Kebabs, så Mrs. Esox får lite att tugga på, det vore inte helt fel. Det var ett tag sedan, man kände en fisk på ett spö och jag hoppas snart sker, One way or the other.
Det finns en del kanaler i min region, som hyser en del fina gäddor till och från, fisket är inte lätt och det gäller att hitta antigen rätt från första början eller förlita sig på flavours och oljor, som sprider sitt budskap i det sakta strömmande vatten. Kanske man kan hitta en öppning någonstan här till helgen och dra sig en fining?
Eller ska det bli tillräckligt kallt för att kunna bedriva isfiske denna vinter? Kanske det, men jag tror inte att det blir längre än en månads tid, var isen i så fall blir bra. Sen har vi högt vattenstånd i våra Ostkuståar, vilket innebär att allt fiske från land, inte kan bedrivas! Do I love this shit? Nu ska jag sluta klaga :-)
Jag var inne på Fox Bait Savers, ett tips, är att du kan använda paljetter, som finns i många färger och du får hundratals för en tia i leksaksaffären och skulle de inte finnas, så går det lika bra med bitar av gummiband! Prova gärna med ett helt gummiband, som hänger längs sidan på dina livebaits, det lockar lite mera än en liten gummibit.

Färska Sillar i frysen! När ska jag få chans att använda dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.