tisdag 10 januari 2012

Fox Deadbait Kebab Kit and Fox Deadbait Casting Clips.

Nu har stunden kommit till Östra Småland och vi har troligen is överallt, förutom de få rinnande vatten, som landskapet har till vårt förfogande, om det ska bli något fiske. Jag har dock sedan länge varit förberedd på detta läge och en Holdall med 4 stycken 12´ 3,25:or och ett 13´ 3 lb står färdigtacklade för gäddmete och driftfiske. Lite längre in i källaren står pulkan laddad med allt, so bring it on Kung Bore!

Just nu är vi inne i en grym tidsperiod var isen verken bär eller bristar och man får lida dagarna i ända, men en liten rädning kom i form av en order från metebolaget och man hade så fint lagt ner lite grejor för test och recension, så det kom verkligen lägligt.

Jag ska börja med att säga att dessa grejor kommer senare att visas i natura, alltså on the bank och det blir bättre bilder, förklaringar och kanske t o m en fin gädda på köpet. Så nu i veckan kommer bara lite produktbilder och text och senare test mm. OBS! Längst in i källaren står nu karpgrejorna, men de kan komma fram snabbt!
Fox Deadbait Kebab Kit. Ett kit med lite sticks, baitsavers och poppers i 16 mm och det ska vi titta närmre på. Du får 4 sticks, 4 poppers och 4 baitsaver per paket och det är så enkelt att följa den fina instruktionen, som du hittar på baksidan av alla saker, som Fox lanserar i sin fina Predator range.

Vid först anblick såg jag en massa röda saker och det är okay, gäddan attraherars av rött, men jag är lite tveksam till dem styva sticks, som ska genom dina fiskbitar, med tanke på hur kinkig en köldstel gädda kan vara och den kan spotta betet på grund av styvheten. Än så länge tror jag mest på mina egna Kebab - riggar, men som sagt, detta är inte testat än och jag ska låta detta vara osagt, tills jag har testad dessa grejor.
Fox Deadbait Casting Clips. Dessa är bra, riktigt bra och de var svåra att få tag i här i landet, när man behövde dem och jag gjorde egna. Nu är de här och jag hoppas att de stannar för gott. Dessa clips är ett måste, om du som jag ofta fiskar med hela och stora beten som stora mörtar, Sill och framför allt stora hela eller halva Makrillar som har segt skinn.

Dessa clips tar hela kraften ifrån betet och krokarna, du kan montera dina krokar väldigt löst i skinnet på t ex en Makrill och kasta denna till horisonten utan att krokarna släpper sitt fäste. En bit nylolina används som "Baitholder" i kastet och en ögla läggs i clipset. Som sagt det ska visas i natura och jag kommer ganska snart med detta och en del andra intressanta saker från Fox Predator range.

Jag kan redan nu säga, att med rätt spö och lina, så går det att lägga ut en halv Makrill ut på 80 meters håll eller mer och du fiskar den med frilina, så detta är intressant för många gäddmetare, som inte har tillgång till båt eller de som fiskar i hårtfiskade vatten. Vill du se mera av Fox Predator Range, bra priser och mera information, så går du in på: http://www.metebolaget.se/ och kollar runt. Ta ett snack med John, du får en enastående service, precis som det ska vara, låg fraktkostnad och paketet kommer fort med DHL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.