tisdag 4 februari 2014

Nya idéer kring predator - tackel?

Jag fick dessa bilder från en kille i USA förra veckan och det fanns lite nya idéer kring hur man ska tackla sina livebaits. 

Han hade hittat min blogg och ville ge mig och mina vänner detta tips på effektiva predatortackel och jag bugar och tackar!
Tacklen kan göras med både wire, om man fiskar gädda och fluorocarbon, om man fiskar Gös eller Abborre och dessa tackel ger betet mera  rörelse genom att betet har en trekrok på varje sida om kroppen och man kan kroka direkt rovfisken går med betesfisken.
Man för bara wiren genom en wirehylsa och klämmer åt och har sen två lika långa bitar med wire och där monterar man sina trekrokar, glow beads, spinnerblades, smileblades mm och låser det hela som vanligt.

Det låter enkelt och bra och jag ska testa Shaun Crueera Davies tackel och som bilden tydligt visar, så verkar de fungera på ett bra sätt. Denna Northern Pike vägde närmre 14 kilo och togs på en stor insjö förra vintern.

Man kan förskjuta krokarna lite om man så önskar, så att ena kroken sitter vid buk/analfenan och den översta kroken sitter i eller vid ryggfenan på betesfisken. Vem är först att testa, du eller jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.