onsdag 19 februari 2014

Nu släpper vintern sitt grepp eller?

Isfritt i Kalmar sund och i våra strömmande vatten. Jo så är det och jag hoppas detta håller i sig. Det är vår i luften, jag hör betydligt mer fågelkvitter nu än förra veckan, så det går åt rätt håll.

Hur ser det ut i sjöar och dammar? Här ligger isen kvar och det börjar att öppna sig i kanterna, så se upp! Jag läste på en blogg att två man hade gått ner sig 11 gånger på en och samma dag! - Kanske dags att stanna hemma innan ni blir kvar, det är inte värd livet som insats!
Nu går det att fiska i dem flesta av våra strömvatten.
Vi är många som är sugna på att komma ut, men med tanke på allt smältvatten som blandas, så kan - och vill fisket efter olika predatorer vara trögt och det får man ha med i sina beräkningar och jag rekommenderar små beten typ mindre livebaits eller halva deadbaits för att lyckas, om ni metar.

Men bara att komma ut och sitta bakom spöna eller dänga lite Jerkbaits från båten tillsammans med polaren, det är guld värd och jag ska försöka att komma ut den kommande eller nästkommande helgen och se om det går att lura någon fin gädda eller större abborre.

Kanske blir det ingen fisk, men jag kommer att få frisk luft och erfarenhet och det behöver man efter snart 2 månaders uppbehåll i fisket och ett stigande abstinensbesvär, som inte är av denna värld.

Under min väntan förbereder jag min säsong och lite kring Kista mässan, var jag kommer att var i metetorget tillsammans med metebolaget och metemagasinet, något jag verkligen ser fram emot och jag hoppas du kommer och hälsar på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.