torsdag 20 december 2012

Uppe i ottan!

Det blev inte många timmars sömn i natt, men 5 timmar får väl räcka. Det går inte att sova med 3 killar som larnar med datorerna, en snarkande kärring bredvid sig och sen Gonzo, som nu i skrivande stund, fortfarande är ett fyrbent gasverk på fyra ben, efter att han klämde ner min gäddsnipa härom dagen - synd man inte har en hundgård på tomten.

Staffan berättade att hans kärring hade en hund en gång i tiden, när de var nykära och en dag var Staffan metade gädda, kom hunden och damen ner för att hälsa på. I gräset låg det en Sill, som var preparerad med Dead Skunk och Salmonella and Shrimp och i och med, att detta skete vid Svarte göl och Sillen låg i gräset, så var den half and half preppat med dogbaja and doggypee också.

Hunden svalde Sillen och sen gick den nykära damen hem med hunden, och på kvällen började helvetet! Staffan som trodde att han skulle spendera natten - well you know how .....Han fick gå 20 gånger runt kvarteret med hunden som kved och sket tunt, var 20:e meter! Vad har vi lärt oss av detta? Antingen har du hund eller så metar du gädda!
Egentligen borde jag vara trött efter gårdagens strapatser, det började på Länsstyrelsen, var jag skulle förnya mitt identitetskort, jag fick kölapp nr 86 och skylten visade 58. Det intressanta var att jag var ända ... nej jag säger inte mer.

Sen skulle det hittas en julgran, ja, jag gav med mig även i år för att hålla kärleken levande en månad till, vi hittade en frusen student, som hade ett åbäke till salu för 280 spänn, men så fick vi med den i en sådan fin strumpa!

Sen var det dom där sista julklapparna som fattades och ett par tre klädesaffärer, inte kläder till mig, men ni vet och vi hamnade i Big is Beautyful, det gick inte. Sen var det dags för Madame Chick och det gick heller inte och sen besökte vi Big Bad Mother.

Men det fanns inget som passade henne och mitt tålamod tog slut på 3 sekunder och jag försökte med överskottslagret, då gick säkringen på ni vet vem och sen gick alla mina säkringar och äntligen kom jag till en rolig plats, var jag kunde snoka och vi kunde hitta saker till vårt julklappsspel.

Vi hittade var vi skulle och på vägen till dåren i kassan, hittade jag 4 kartonger på golvet med texten Shakespeare Synergy Gold 035. Jag frågade killen vad han ville ha och han funderade en stund, kartongerna var stängda med ett kraftigt plastband och sen säger killen, ge mig 200 kronor, nej du får hundra, jag vill se dem först, nej ge mig 150 kronor sa killen, nej hundra och jag började gå, efter 4 steg fick jag en hand på ena axeln - de är dina för hundra. Bingo!
3 kullager, hyfsade bromsar, bra linelay och de hamnade efter lite olja och fett på mina Wiggler medium, men  guld och svart på en ful grön klinga? Nej, så kan vi inte ha det.
Så de hamnade på mina fimpade JRC spö som numera är ismetespö och det blev bra, ser ganska bra ut, vilket är viktigt under tiden man väntar på napp, så jag var nöjd med detta fynd och min tuffa prutning av priset. Sen får vi se hur länge de håller ihop, de kanske rasar redan i dag, var jag tänker testa en av rullarna?
Jag hittade även en massa flugor, som är gjord av flytande plast, ganska så naturtrogna att se på och en kille hade en stor påse av dessa.

En sak slog mig direkt, Nej två faktiskt! Den ena var att se svärmor stå på julafton och piska sönder hela jävla Janssons frestelse för att få bort 4 av dessa flies.

Det andra var att se hur högt de flöt och jag frågade om jag fick testa detta utomhus i en vattenpöl. De flyter högt och hade en bra bärkraft och jag köpte hela påsen av honom för 200 kronor, skulle tro att det är 300 flugor i påsen.

Det bästa var, att hemma håller en av dessa flugor uppe en Korda Wide Gape X i size 10 och det räcker gott och väl för Zig - rigg fiske efter karp på öppet vatten och jag tror även att Regnbågen gillar dessa vid denna årstid, så det ska jag testa idag med en krok storlek 6, då sjunker dessa flugor.
Här sitter Slynan och försöker koncentrera sig på fisket, kanske gör han det, men oftast far han runt och gapar. Man har inte många sekunder på sig att få fram Nikonen och lyckas få en bild på honom i detta läge, men han kanske börja bli lugnare med åren.

Vi ska ut på gölen idag och igår blev Slynan upprörd över att han fick betala 10 kronor mer för fiskekortet. - Varför skall jag betala mer än andra, skrek han i luren? - På grund av att du är sinnesjuk och bor i Trekånten! Det kom en liten konstpaus och sen brast det för honom.

Han hämtar mig vid 08.00 och han ska få en guldpeng av mig, det lilla pyret, gnälla över ett fiskekort för 150 spänn, han ska få se på priser, när han kommer och ska tigga till sig ett par räkor!
Jag ska nog sänka honom fullständigt under dagen med lite av Mistrals Crab and Crawfish mix, som jag ska blanda upp med lite vatten i en burk och sen bara släppa ner detta i mer eller mindre flytande form i hålen.

Doften, det röda molnet, blänket och den hoppande räkan i molnet, bör attrahera någon Regnbåge till ett napp och det räcker för mig. Resten av dagen ska spenderas med att hålla Slynan på en normal nivå och att se till att han får en firre med sig hem till den vackra.

Jag ska bara njuta av dagen, jag har gjord mitt, granen har fått sin fot och den står på rätt plats, barnen får pynta den under tiden, kvinnan i mitt liv syr sig något snyggt till julafton av cammonätet jag gav henne, Gonzo fisar som vanligt efter gäddan och allt jag ska göra är att njuta de sista dagarna innan julafton.

Jag ska bara åka och sprida mina flugor, luta mig tillbaka och njuta av kalabaliken, se flugsmällaren dansa över maten och som ni vet, så sprider jag inga flugor, förrän jag har gått runt bordet med julmaten och tagit min beskärda del. Hur det går med Slynan och fisket, det tittar vi på senare efter hörselskontrollen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.