lördag 22 december 2012

Slynan är en blankare lalalala - lalalala

Finns det något mer typiskt än att fisken vänder en ryggen, när man väl kommer med gott sällskap, jag tror inte det! Men så var det tyvärr igår och vi gav det 5 timmar och sen gav vi blanka f-n i det hela.

Slynan kom 07.50 med traktorn, en 945 modell i olyckans röda färg, lätt att lasta och jag satt som en kung i passagerarsätet - Spänn fast dig sa Bengt, nu går det undan, jag satte på remmen och vid 10.30 var vi framme på P - platsen!

När jag skulle gå till luckan där bak för att få mina grejer, gick det lite trögt och jag undrade vad f-n det var frågan om? - Åh men hallå, sa Slynan, du har jo inte tagit av dig bältet! Jag lossnade bältet och då ramlade passagerarsätet av mig rygg. Fin bil, gick bra, men jag gillar inte färgen, betyg 2 /10.
Fisket började på badplatsen med lite pilliga napp för min del och efter en bra stunds daltande, kunde jag landa detta monster till Regnbåge och det var allt, som kom upp på isen under 5 timmars fiske, tro inte att Slynan var på bra humör igår.
Humöret blev inte bättre av att jag ville ha 45 kronor per räka, jag sänkte priset, då de var två dagar för gamla, men till slut när tårarna rann på hans äppelkinder och med tanke på att julen är nära, så fick den snåle satan dem av mig och han sken upp som en vårsol.

Man ska hjälpa de som behöver det, så jag gjorde fel igår, Bengt behöver ingen hjälp, han är vid sina fulla fem sinnen, enligt pappren från Socialstyrelsen i Kalmar län.
Jag ville ha haft en fisk på rullen jag hade med för test, men även det sket sig, men den kändes bra och kanske lite väl mycket bling - bling över dem, men den duger nog för lite isfiske.
Här metar vi under en kafferast och vi hade en duktig Regnbåge i hålet, som snodde räkan flera gånger, men vi fick den aldrig och vi lade till en regnbåge för bildens skuld.

Jag tycker det är svårt att förstå varför Regnbågarna var tröga igår, det har varit exakt samma väder hela veckan och fisket startade bra, men har sakta blivit segare. De brukar tycka om lite snöfall, men nu vet jag inte varför fisket är som det är.

Var det isen, som nu har börjat frysa ihop till en fast konsistens eller behöver vi lite soliga dagar, för att de ska komma igång på riktigt, kanske har de förflyttat sig till andra platser, något jag ska ta reda på.
Här är han efter fisket och han blev på lite bättre humör efter att jag monterade passagerarsätet igen och borstade av traktorn från lappmöglet.

Det går dock flera tåg och vi ska nog få uppleva ett bra fiske Slynan och jag, men frågan är bara, när han får tillstånd igen av den vackra, som hellre ser honom hemma.
Han var på ganska gott humör under hela dagen, lite gnäll var det, men det får man leva med. En av grunderna till hans goda humör, var denna lilla fina röda påsen, som var full av olika leksaker, som var flytande och Slynan provade alla, men bäst var hans gamla gula Badanka, som vi såg på bild senast.
Bland alla leksaker fanns denna gummifisk, CE - märkt utan anmärkningar och krokar, mjuk att bita i och den har klarat Slynans hantering under lång tid.

Till min stora glädje gav Slynan mig den i handen med orden - God jul lilla gubben, ha det gott och hälsa till familjen! Han är för go Slynan och jag tackade så mycket, det kanske är denna, som man ska sitta med på pimpelspöet och sen ha en stor enkelkrok monterad?

I dag stannar jag hemma, men i morgon på dopparedagen, ska jag nog ut och doppa ner denna i ett hål och se vad som skräms från sans och samling av denna randiga saken, ja, lite ismetespö ska också ställas ut. Se ya!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.