lördag 29 december 2012

Nu räcker det för i år!

The Freaks will stay together, the entired crew. You look at them and they look at you - Jomän idag var hela ensemblen samlad på gölen. 

ICA - Jerry, Shrek, Big Lou, The Pigfaced man, Janzzon, The Devils Baby, Dynamitjanne, The Big fat Lady och den sista vet jag inte vem var, den fan sprang runt i skogen och skrek Have you seen the Rainbow!

Jo, vi var 8 man på isen idag och vi var 8 Fiske Fit.. som gick tomhända hem, Skrytapan Pelle Päronpung, som skröt så fint om att självaste jag och ICA - Jerry var odugliga igår, fick se sig som en slagen hjälte, en hjälte som vi var nära att spränga på parkeringen, men det är en annan story.

Något är helt åt helvete i fisket, jag kan gölen, jag kan det där med pimpelfiske och jag vet vart fisken uppbehållar sig, men 3 dagar utan ett ända nafs eller stöt, det säger mig att det är dags att söka sig mot nya jaktmarker och jag fiskar inte mer detta året.
Gäddfisket ger inget och alla jag har pratat med säger samma sak, det är trögt överallt och fisket är inte som det brukar vara - Vad är det som händer? Är det lufttrycket, kallt ena dagen och regn nästa dag? Jag fattar inte ett skit av detta.

Vi beslöt att prova efter Abborre efter nyår, det finns en veckas ledighet kvar och kanske kan vi lyckas med några fina Abborrar från ett par sjöar i trakten.

Vi har liksom inte så mycket att välja på, antingen nöta vidare eller sitta hemma och studera tapeterna, med risken att åka på något straffarbete som tanterna hittar på, typ en tidig vårstädning ... hallå!
Då nöter jag hellre efter grövre Abborrar, som i ena sjön alltid går att reta till hugg och de minsta vi får där, är oftast i denna storlek och då börjar det faktiskt att bli lite roligt och att de sen har tagits Abborre i sjön över gällande svenskt rekord, det ger bara spänning och lite extra grädde på moset - När åker vi grabbar - Shit, visst f-n, vi ska fira lite först ..glömde ...det ... liksom ... i farten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.