söndag 23 december 2012

God jul och gott nytt år till er alla!

Nu är sista sysslorna klara inför julafton, åtminstone det jag kan hjälpa till med, resten sköter min andra hälft om och det ger mig tid att fiska idag, Yiipiie!

Snön igår föll mig inte i smaken och det var gott om folk på gölen, som borrade, pimplade och hade sig, det kanske blir lite lugnare i dag, vem vet?
Min tanke var att prova att meta gädda i en annan del av gölen, men jag avvaktar till mellandagarna, var allt vatten har fryst ihop och under dagen, ska jag kolla läget och fylla några hål med fiskbitar och eventuellt lägga ner en väldoftande Kebab - rigg, lite Off - side, men nära ett av hålen?

Svärmor vill plötsligt också ha en Regnbåge, väldigt vad den fisken har blivit poppis på sista tiden, men jag gör väl ett försök, det kan knappast vara trögare, än senast, var Slynan drog sig en nitlott och blev FF.
Jag ska även framföra en julhälsning till er alla och tacka för det gångna året, vi har ett par dagar kvar av det gamla och jag hoppas ni kommer ut efter all frossande runt julbordet, de kan behövas!

Ha det nu riktigt gott med era nära och kära, ät, drick och njut, men skänk även en tanke på dem, som har det svårt i dessa tider, var vi andra sitter med mat upp över öronen, får klappar för tusentals kronor o s v. Alla har det inte så i vår underbara värld, i vårt land, i din kommun, i din stad, på din gata eller i din trappuppgång. - Skänk dem en tanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.