fredag 6 oktober 2017

Regnbågen försvann!

Mopeden hade stått länge och var urladdat, efter laddning skulle jag prova den och den rundan gick till Rismåla göl i det fina vädret vi fick efter regn och stormnatten och tanken var att lura en regnbåge för middagsbordet.
Gölen sett från Vindskyddet.
Inga vakande fiskar, så här mitt på dagen, bästa fisket har man tidig morgon och lite senare på eftermiddag och kväll. Förhoppningarna var inte dem största, men jag hade dock ett par stycken som följde efter, men dem vände en bit ut.
Håven var för liten!
Jag hade två rejäla hugg och den ena släppte inne i näckrosorna och den andra var fast ... eh trodde jag. Ett kanonhugg och drillningen gick bra och sen var det dags att landa den i den minimala håven.

Fisken var en fin bit på 2,5 kilo ? och fan vet om den hade fått rum i håven, men jag försökte flera gånger, men kom inte tillräckligt nära och det slutade med att linan gick runt en gren och fisken slog sig loss och jag torkade glasögonen och flinade gott.
Hade i alla fall tur med vädret.
Fisk finns och jag såg även ett par solande gäddor och karpar på min lilla runda runt gölen. Vad som förvånade mig mycket, var mängden av Nate som har kommit främst i Bloms vik och på en del andra ställen i gölen.

Denna sega växt försvårar fisket med spinn och främst fluga, samt att det är knepigt att landa fisk med tunna linor, men det löser nog gräskarparna med tiden. Jag hade en trevlig stund och tur med vädret, regnbågen tar jag nästa gång. Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.