torsdag 26 oktober 2017

Ny runda runt gölen och ny båge ...

Japp, jag stack till Rismåla för ett par timmars fiske, gott om folk som fiskade, men ingen hade fått något och det svaret gillade jag inte. Jag testade med flugspöt och fick lite bättre kast efter att ha talat med Knud, som kan detta, men ingen fisk kom fram på mina raka och fina kast och jag gick runt gölen i vanlig stil och provade här och där.
Daysaver från Rismåla göl.
Ända fisken jag såg och som jagade var en Regnbåge som gick inne i näckrosorna och Natebälten och det var längst inne i Bloms vik. Här fanns min chans och jag skickade mina Hansen drag efter fisken flera gånger och inget hände .... hmmm!
Drag funkar när dem inte tar flugan.. eh ibland!
Lite blått kanske skulle passa? Det svaret kom i andra kastet, var fisken hoppade samtidigt som den tog mitt lilla drag och nu började ett lirkande utan dess like för att få denne firre genom växtligheten och som karpfiskare, så vann jag den duellen galant. 
Fin båge som gillade det blåsilvriga draget.
Väl i håven, var man nöjd och kunde pusta ut, en fin fisk med ganska fina fenor och det märktes väl under fighten.

Vågen stannade på fina 1550 gram och dagen var räddad, jag fick en lite  märklig blick från en fiskare som hade fiskat sedan 8 på morgonen, men så är det!
För stora för Regnbågen? Vi får väl se!
Lite flugor för gädda och annan större fisk har jag fått och dessa ska man kunna kasta med på en klass 7 lina och det återstår att se om jag bemästrar dessa flugor.

Ska bli väldigt spännande att prova dem efter gäddorna och självklart även Regnbågen, om dem vill ha dem ...kanske kan en del av dessa färger reta upp dem till besinningslösa hugg?
Bör nog fungera för både Abborre och Gädda.

Flugor för Esox.

Prova orange om fisken inte vill, det kan funka.

Uppretad fisk hugger hårt!
Jag har inte mer att orda om denna gång, välj dina fina dagar vid öringvattnet och glöm inte att prova olika skrikiga färger om fisken inte vill vara med i leken, för mig funkar det. Skitfiske på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.