torsdag 19 oktober 2017

Fin eftermiddag ....


Fin och lugn dag och gölen fick besök av mig och flugspöet, lika bra att passa på när vinden är svag och vädret är fint. Jag måste öva på att kasta, drilla mm och i dag gick det förvånade nog bra att få fina raka kast. Men den tilltänkte Regnbågen höll sig undan, men dem fanns där och spanade in mina bevingade konstverk, dock utan att ta.
En av gölens fem bryggor för flugfiskaren.

Något ska man börja med.


Gäddsnipan gillade denna fluga.

Snart på väg till Natebältet var den kom ifrån.

Flugan som gav gädda!

Provade att kasta med en del större och tyngre flugor.

Här såg jag lite öring i kanten, lek eller?

Jag lyckades reta denna till hugg.

Lite för liten och den fick sin frihet, flugan lossnade i håven.

Flugan som öringen tog utanför et buske.
Det skulle bli en gädda på fluga och det var ett kast som hamnade lite åt skogen så att säga, flugan hamnade i kanten av ett Natebälte och vips, så satt snipan där och man fick drilla sin första gädda på fluga.

Jag lyckades även att retas upp en mindre öring till napp, jag vet inte hur länge jag kastade bland ett gäng fiskar, som jag tror lekte över ett område med stenig botten. Ingen stor fisk, ungefär 33 cm och den fick gå tillbaka igen. Flugan hade släppt i håven och en snabb mätning av fisken i håven och sen var det bara att hälla ut den igen.

Kul och fin eftermiddag, som gav lite sprattel och jag lärde mig att vissa flugor kastar lättare än andra och man har en del att lära sig innan man exempelvis kan lägga en fluga med presition mot en vakande fisk. Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.