tisdag 17 oktober 2017

Hansen talar sitt tydliga språk ....

Blåsten håller i och med lite varma västvindar, så besökte jag igen Rismåla göl för att se om det skulle gå att få någon Gös eller fin Abborre. Valet av plats för dessa arter fick bli i gölens djupaste partier, var jag vet att det står fina Abborrar och säkerligen en och annan Gös.
Taget från flytbryggan mot udden.
Kast efter kast lades i solfjäderform och byten av beten var många, men inga känningar överhuvudtaget och jag förstår snart vart jag var på väg ... men inte skulle jag väl bli fisklös och körde på en timme till.
Vad jag provade efter Gösen i gölen.
Segt är bara förnamnet och jag insåg att detta inte skulle lyckas, fast jag provade allt som gick djupt, grunt, att fiska snabbt och sakta, men inte och jag skulle alltså bli fisklös denna fina eftermiddag eller?
Fin Regnbåge på Hansen Gavial 14 gram.
Nja, att bli fiskefi... tillåter jag inte mig själv och på vägen in i Bloms vik,  rotade jag fram mina säkra kort från danska dragtillverkaren Hansen. Väl framme såg jag en fisk vaka och två kast senare skakade det lite i spöt och jag kunde landa denna fina Regnbåge.
Silver med röd rygg, ibland ska ryggen vara grön.
Hansen hade än en gång visat sin suveräna förmåga att lura Regnbåge och det är inte bara dessa fiskar som älskar eller ska vi säga hatar dessa drag. Ingen vettig öring av olika slag kan låta bli dessa drag som har den rätta gången som utlöser huggreflexen, även på trög fisk.
Hansen Gavial och Leguan, superbete för all öring!
Jag har provat många drag under mina år, men inget slår Hansens drag för öring mm. Gavial, Leguan och det lite mera smala Pilgrim, som jag använder i 14 gram med röd, grön eller blå rygg ... det blir inte bättre vid öringvattnen, jag lovar! Skitfiske på er och passa på att ta en båge i närmsta Put and Take vatten i din närhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.