tisdag 24 oktober 2017

En liten rättelse ...

Regnet har dragit över för denna gång och fyllt upp vattnen till en mera normal nivå och det är bra, hela sommaren har det varit nästintill en katastrof på flera ställen. Dagens väder var lite mulet,inget regn och svaga vindar och jag var vid gölen under ett par timmar i eftermiddags för att testa med olika beten i skrikiga färger och det lyckades mig faktiskt att reta upp en fin Regnbåge till ett våldsamt hugg, men mer om det lite senare.
Rättelse! Jag använder dem i 12 och inte 14 gram som jag skrev sorry!
Jag ska rätta till en sak som jag skrev, nämligen att jag angav fel vikt på dessa avbildade drag från danska Hansen, dem väger 12 gram och inte 14 gram som jag skrev i mitt inlägg och jag ber om ursäkt för detta lilla misstag.
Dessa Muddlers har gett fisk.
Jag har bara fått på flugor med lite normala eller naturliga färger än så länge, men jag ska definitivt prova en del flugor som verkligen sticker ut och retar upp fisken och kanske kan jag lyckas även med det på fluga? Vi får se!
Ska testas så fort jag hinner.

Abborren gillar denna fluga.

Flera fiskar har varit framme, men backat i sista stund? 

Denna har gett mig fisk.

Svart ska var bra på hösten sägs det.

Abborremums.

Ska testa dessa under mitt nästa fiske.
Ska bli spännande och se om jag kan lyckas med dessa väl synliga fjäderfän, det gick med en liten wobblare i dag och det hugget ska jag sent glömma, mer än halva wobblaren var inne i fiskens mun och så bruker det inte vara.
Den vakade och 8 kast senare, var den min!
Jag såg en fisk vaka under eftermiddagen och provade allt, utan framgång och jag lätt den vara ett tag och den började igen att vaka och jag provade en liten ful sak med namnet Conrad, detta bete är 70 mm långt och finns billigt på ÖoB och i flera färger om någon skulle vara intresserad.
Orange räddade min dag!
Fisken visade sig på ett litet område och efter 8 kast på samma ställe så small det till i spöt vill jag lova och efter en härlig drill med hopp och försök till rusningar, kunde jag landa en fin Regnbåge på ca 1.6 kilo och den orange färgen räddade min dag. Skitfiske på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.