onsdag 2 juni 2010

Tidig komplettering av gäddfisket.

Jag giller att ha ordning på mitt fiske och jag har redan börjat gå genom vad som fattas i mitt gäddfiske och en del är redan beställt. Jag har fiskat med Fox wire förut och en del av deras linor, så jag vet om deras kvalité.Jag kollade lite på deras sajt och hittade deras Rage range och hittade dels en mono som verkar bra och en braid som jag bara måste testa till höstens gäddfiske. En 0,30 mm mono som ska klara 7,7 kilo låter jo bra, men hur står det till i verkligheten? Jag återkommer med dessa två linor efter mina tester. Braiden ska vara något alldeles extra - något vi får se!Det ska mycket till innan jag byter ut min trotjänare från Power Pro.
Rigging wire känner jag till, den använder jag till baitpoppers och Kebab - riggerna och Power gum är det bästa för att göra bra flyttbara stoppknuter. Inget nytt under solen här.

Soft steel wire har jag inte använd, vad jag vet och det kan nog bli roligt. Easy twist är den wire som jag använder mest för att Twindla mina tackel och det är super för detta.


Carboflex har fått goda lovord från flera av dem Engelska gäddfreaks ocj jag tror inte att jag har använd den annat än att jag haft fått något tackel och det är ingen riktig test. Det är beställt och det kommer lite resensioner längre fram när jag har testad det på mitt sätt. Allt kommer från Tacklebox i Kent, en butik som jag alltid handlar hos, superservice och det blir aldrig fel. Du hittar alla dessa saker på Fox hemsida och där finns ytterligare information om du är eller blev sugen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.