lördag 19 juni 2010

Resultat från Uvasjön.

Jag har letad efter detta resultat ett tag, men det kom via mejlen genom Mattias Engström och jag tackar och bugar så mycket.
Jag har nu tagit en mycket stor risk genom att nalla lite bilder från dessa tungviktares hemsida, så nu gäller det att smyga längs stans husväggar efter mörkrets frambrott ;-)Team Hängaround bestående av Ronny Göransson och Mattias Engström vann gäddklassen, dessa tunga herrar flankeras här av Carl -Johan Månsson som är fiskerikonsulent och Uvasjöns FVO´s ordförande Magnus Gustafsson.
Team Marianne 2 från Växjö bestående av Christer Svensson och Jan Magnusson var dem ända som lyckades överlista 2 Gösar i det fina och varma vädret och det blev prispallen för dem.

Herr Göransson vinnergädda var 1 meter lång och vägde 9 kilo, den tog efter bara 30 minuters fiske och saken var klar. Jag kan nämna att jag fiskade mina första karpar tillsammans med Ronny Göransson och under vårt första Ålfiske hade han och Dan Dellerfjord väldigt roligt en natt i Alsterån, var dem snabbt passade på att ta sina platser och jag fick hugga rent en liten udde för mina tre spön.
Det garvades och retades, men straffet kom 23,15 denna julinatt genom min första specimenål som vägde 2215 gram, det har aldrig varit så tyst vid Sandslätt t o m strömmen lugnade ner sig!


Ronny med sin fina vinnergädda som gav starten till segern i gäddklassen, bra och fin kondition på både fisken och fångstmannen!



Resten av tävlingen gav sedan bara mindre gäddor i den klass som Mattias visar upp här. Jag gratulerar grabbarna till segern, bra jobbat!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.