lördag 12 juni 2010

5 av dem bästa braids på marknaden!

Vi har gott om braids (spunnen lina) på marknaden och det finns inte en chans i världen att man ska kunna prova alla, så här får du dem 5 som jag anser vara bäst lämpad för gäddfisket mm.Power Pro är min klara favorit bland dessa och det beror på att jag har landad massor av fiskar på väldigt svåra platser med denna lina. Jag använder den i 0.19 mm till mitt ytfiske efter karp och Gräskarp och i 0.23 mm och 0.32 mm för mitt fiske efter olika rovfiskar. En sanslöst stark och smidig lina som jag aldrig kommer att vara utan.
Spiderwires Ultracast Invisibraid är en vit braid med en enorm styrka och den är nästintill osynlig för fisken i vattnet, totalt stum och relativ hård i ytan.
Den kastar inte lika lätt som Power Pro, men ska du ha en lina för flötestrolling, trolling, vertikalfisket, så behöver du inte leta längre!

Berkleys Whiplash har jag på alla mina spö för spoddning och features finder spön, tunn i diametern för sin styrka och kastar helt otroligt.
Håller sin färg ganska så bra, lite dyrare än andra braids, men en superlina du kan lita på oavsett vilken styrka du väljer. Mycket följsam och nötningstålig braid.


Berkleys Whiplash har en nyhet med namnet Crystal och den nna är också nästintill osynlig i vattnet och vit till färgen. Jag har bara provat att dra sönder den och det är svårt, enormt stark braid som är mjuk och följsam, den kan mycket väl bli en ny favorit med tiden, men det ska mycket till innan jag lägger Power Pro braiden bakom mig.



Berkley Big Game Braid. Även denna braid är ganska ny på marknaden och jag har testad den under höstens gäddmete och jag tycker att den är bra, men den sticker inte ut som någon värstingbraid, utan mera som en allround lina för lite av varje.
Är du intresserad av bra priser på dessa braides och eventuellt ha lite mera information än detta så kan du gå in på http://www.tacklebargain.co.uk/ och kolla efter ytterligare information, priser, dimensionerna, färger styrka och annat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.