lördag 28 januari 2012

Ispremiären avklarat!

Den var skönt att hålla ett spö i handen igen, om än ett pimpelspö och det var en go känsla att ta ett kliv ut på isen. Den höll Storbuken uppe, så jag klarade mig med råge, han kom förresten förbi en sväng och kacklade lite och sen skulle han åka och köpa hamburgare (igen!) Va ska det bli av människan Pelle Sladdengren?

Hur eller hur, så höll isen sina 10 godkända centimeter och med 2 cm fastfrysen snö, så var det strävt och fint att gå på. Nu var frågan om jag kunde hitta fisken och nästa fråga, var om de ville ha de små 6 mm pop - ups från Mistral? Grejerna fixades till och fram kom kaffet och sen var det bara att sträcka på sig och gå till handlingarna.
Ett spö med små gula söta pop - ups och ett spö med den vanliga räkan, som hade fått 2 dagar i rumstemperatur! Gissa vad som doftade mest?

Min plan var att landa en fisk på båda dessa beten och jag visste att räkan med sin hemska doft, skulle ge fisk, men skulle det bli en Regnbåge på Mistral, så här på premiärdagen?
Det var en skön känsla att göra första hålet och därefter sätta sig och börja pimpla. Första försiktiga stöten, kom redan i första hålet efter 5 minuters lockande, men den ville inte mera och jag bytte till håle,t som låg närmast, den borde komma här om jag skrämde den.
Det gjorde den efter ett par minuter och årets första pimpelfirre låg slagen på isen. En fin Regnbåge som, efter att ha agerat fotomodell, fick sin frihet igen och man tog sig en kafferast och störde Slynan lite på jobbet genom telefonen.

Denna herre ska med i morgon och jag hoppas du har gott om kläder på dig, för jag kommer att fiska byxorna mm av dig Bengt!
Efter fisken på räka, gick jag över till mina små pop - ups och hade flera nafs, men inget riktigt hugg. Detta ändrade sig väldigt snabbt, efter att jag bytte till en gul pop - up!

Det bara small till i spöt och jag höll fanimej på att bli av med det på kuppen. Upp kom ännu en fin Regnbåge och jag bestämde att den skulle hamna på middagsbordet i kväll och den föll för klubban.
Bengt! Jag vetifan vad det är med denna pojk! Han glömde sina tabletter hemma, var full, svamlade och skrek könsord under hela dagen, tills han så småningom somnade vid rodret!

Totalt jävla borta och han vaknade först, när vi var 9 kilometer upp i Lillån, sen denna Outfit, reflexhelvete överallt och en pannbenslampa mitt på mulna dagen............ Ge mig inte honom! Skärpning Kapten Berg, du är hemma nu och det är 2012!

Klockan 08.00 Bengt, sen ska du får åka, du behöver ingen borr, du kan låna min, då jag bara behöver ett hål i morgon! Du ska vara tacksam för att du får vara min fotobitch, det är inte alla som har det privilge här i livet! // Rainbowman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.