söndag 3 december 2017

Sista dagen med sol ...

Jo, senast jag var iväg till Rismåla stack solen fram och värmde lite i den kalla nordliga vinden och det var skönt. Annars har det varit frostnätter eller mulet med regn den senaste tiden.

Nu skulle det upp en Regnbåge och grunden till det, var att jag ska grava den precis som man gravar Lax. Har gjord det för och det blir väldigt gott och jag rekommenderar det verkligen.
Bloms vik sett från Badplatsen, till höger på udden, en flugfiskebrygga.
Väl framme var jakten igång och det skulle visa sig vara lite svårare än jag trodde, börjar tyvärr bli lite bortskämd, då det har lyckats mig nästan varje pass att få min båge.

Bara att ta fram envisheten, lite tålamod och en större skopa med lite jävla anamma, så ska den väl komma och jag lyckas igen eller?
Tog med  lite tyngre artilleri till gölen.
Dagen till ära, så hade jag tagit med mig lite av det tyngre artilleriet, lite saker som på ett eller annat sätt hamnar i skymundan och det ska väl också provas.

Inget av detta gav något under första rundan runt gölen och på tillbakavägen kom den lilla asken fram med dem säkra grejerna och jag provade med Hansen Gavial, Mäsen spinnare och lite andra saker men inget hände, inte ens på Badplatsområdet!


Stenviken och is på bryggan.
Ena sidan av Stenviken gav inget och nu åkte en liten 4 grams Sonic spinnare på, ni vet orange och mina små svarta prickar och det bara fortsatte att vara trögt.

På andra sidan av denna djupa vik såg jag lite vågor från ett vak, men kunde inte se vart det kom ifrån och jag kastade lite på må få runt i viken.
Här runt stenen strök en fisk omkring.
Väl framme vid denna sten kunde jag se en fisk som visade ryggfenan ibland och jag trodde det var en öring, ett kast var allt som behövdes och sen kom rusningen mot spinnaren och hugget.

Fighten var ganska tuff på den lite snäva platsen, men jag lyckades att få fisken i håven under första försöket och den var min, nu ska det gravas Båge!
Betet, en Sonic spinnare släppte i håven.
Det kunde ha blivit helt annorlunda, för precis i samma ögonblick den kom i håven, släppte spinnaren sitt grepp och det var lite turligt för mig, värre var det för bågen.
Jag gillar dessa handskar.
Jag använder väldigt sällan handskar och fryser nästan aldrig, men jag gillar dessa tunna neoprenhandskar från Fladen. De är smidiga, tunna och varma och greppet om spö mm är suveränt. Bra för mitt kommande gäddfiske!
Fladens gummipärlor, bra för mycket.
Gäddfisket har det varit lite si och så med, enstaka pass som har gett fisk, men nu var isen trilskas med mig och det är svårt att kunna mäska eller fiska efter karp, så har jag tacklat upp mina 4 spö för gäddmete och dem ska använda mellan dagarna var det går att meta karp.

Gäddorna är lite kallare än karparna och dem söker upp sin föda, karparna är lite mera orörliga och jag mäskar med boilies så gott det går och lägger mina pass när det är isfritt på platsen. Gäddorna jagar jag på andra ställen och i andra vatten, något vi kommer till senare. Skitfiske på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.