tisdag 15 september 2009

Flöten, sunken floats, ledgerstem, nightlights and wire/Knot tester.











Jag har varit inne på hur jag gör mina flöten och denna gång kan du ser hur jag monterar öglor och lekanden i dem. Bild 1 och 2 visar dette. Du ser även hur tuben genom mina glidflöten är monterad och att mina flöten för floatledgering är smala och långa, medan dem vanliga ser lite mera ut som flöten brukar göra.
På bild 3 har du ett medium stort sunken float från Fox som används till fiske med ett sunken pater noster tackle och bredvid har du en hemmagjord bom för fiske över gräsbottnar eller för buttombouncing. 2 viktiga redskap i min utrustning och du kan göra dessa saker själv med ett mindre flöte som du måla i en grön eller svart färg. Bommen gör du av 1 mm pianotråd som är rostfri och i äna änden ska du ha en ögla och i den andra änden ett beteslås.
Bild 4. Lite Starlights som jag har varit inne på tidigare, dessa kommer i 2 - pack och finns i gröna, röda och blåa färger. Dem kommer med 2 hylsor som gör att du kan montera dem på olika saker, med på bilden finns en hållare som du trycker på spötoppen och momterar din Starlights.
Bild 5. Egentligen en knut testere för karpfiske, men denna från John Roberts kan även användas till dina wiretafsar. Du kan kolla att dem håller och du kan strama dina knotless wireknots innan du börjar fisket.
Små och tillsynes rätt onödiga saker, men det har ett användningsområde som sträcker sig långt ut över vad dem är gjorda för och så hemskt mycket plats tar dem inte.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.