måndag 7 april 2014

En härlig mix!

Mitt lilla tuffa spö börjar se ett slut, jag har fimpat av handtaget så längden blev rätt och det har fått några lager med lack över lindningarna och jag ska sedan bara hitta en ändbutt och sen är det klart för användning.

Spöet är enormt starkt och jag testade härom dagen klingans styrka och lyckades att lyfta en 3 liters hink med vatten från terrassgolvet och det säger väl lite om brutaliteten och styrkan, det lilla spöet besitter.
Handtaget i rätt längd.
Längden på spöet blev allt som allt 203 cm långt och i en del, här ska det ditt en fin ändbutt och de ...
Mera klarlack behövs.
... svarta lindningarna ska ha ett par lager klarlack och sen är det färdigt för fiske. Jag har spekulerat lite i användningsområdet, jag ska använda det och att trolla med stora jiggar eller jiggfiske/jerkfiske, där skulle det sitta fint, men jag kommer nog på flera sätt var det kan användas.
Något ska man jo kalla det!
Kanske kan det användas för stalking efter karp i extrema situationer, vi får se, jag kanske prova det och ser om jag kan lyfta karpen rakt i håven ;-) eller ska jag ha det till Malspö från en båt?
Nash Scale Bag.
Jag väntar på två spö, som borde ha hamnat i Nybro, men det visade sig att de ligger i Västervik! Trevligt eller hur? Jag fattar inte hur Sverige fungerar med bussar och tågtransporter längre, men jag fattar att man inte kan lita på verkan SJ eller Bussgods och så har det varit i ganska många år.

Vad som kom idag, var denna vadderade väska för min våg och som vanligt håller Nash en super fin kvalitet på sina saker, den kom från Tacklebox i Kent och den smarta Peter Jones öppnade kartongen och slängde den och sen fyllde han väskan med resten av min beställning i väskan och det hela kom i en 2 kilos Jiffybag på posten, det gillar jag!
Wychwood Signature.
Jag har fått flera frågor om Wychwoods Signature larm efter att vi visade upp dessa på mässan och jag vet att många av er är ungdomar med ont om pengar, vem har inte det?

Dessa larm kostar 199 kronor och då ingår ett batteri, så billigare blir det inte! Vad får du då för pengarna? Du får mycket .. väldigt mycket och jag har själv dessa tre på bilden och de har varit igång under de senaste 6 månaderna och jag kan inte hitta några som helst fel!

Du har volym, ton och sensitivitet på dessa små larm och du har på alla dessa funktioner 4 lägen på varje funktion, alltså fyra lägen på volym, tonen och känsligheten och du har ett uttag för en sounderbox på sidan, samt en rostfri sockel och Aligner ring.

Under mina 6 månader har mina Signaturelarm fått utstå värme, sol, hällregn, snö, snöslask och ner till 10 minusgrader. De har även visat mig försiktiga napp från karp och även så kallade Screaming takes, var jag har trott att nu brinner de upp, men inte, de går som klockor, så jag rekommenderar dig dessa larm.

199 kronor är inga pengar jämfört med vad du får och de är pålitliga i alla väder och situationer, så ta en titt på www.metebolaget.se jag vet att en ny laddning är på väg hem, då senaste sändning försvann väldigt snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.