lördag 19 april 2014

Mindre vatten håller grov gädda!

Jag har nämnd detta många gånger och även min bok: Så fångar du Storgäddan var inriktat på detta och även lite skriverier i CN (Crocodile News) och det är fortfarande, min stora övertygelse att vi har många mindre vatten ligger och gömmer storfisk.

Man fiskar inte i dessa små vatten i tron, att där finns väl ingen fisk och man kör vidare till sjön med stora ytor och detta gynnar gäddorna i det lilla vattnet, som bara växer och växer, tills de en dag går hädan. 

Jag låter dessa bilder tala sitt tydliga språk och kan nämna att vattnet är 100 x 100 meter stort, svårfiskat från land och full av diverse hinder, men som sagt en bild säger mer än tusen ord och jag rekommendera er att titta lite närmre runt husknuten ...
Pampig ismetegädda!

Back she goes!

Glada miner!
... där kan finnas en fin surprise runt hörnet i den lilla dammen eller mossahålet, var ingen fiskar, det hände dessa grabbar och nog blev det en överraskning, när dessa krokodiler dyk upp?

Gör dig en tjänst och hoppa in på karpbloggen, där hittar du billiga sänken, hela 7 olika vikter, från 5 - 26 gram, som glider på linan, om du bara följer mina råd och du får hör och häpna 92 sänken för ca 120 kronor och du hittar dessa på Biltema. God fortsättning på påsken!

2 kommentarer:

  1. Vart är bilderna tagna?:) misstänker att de är i närheten.

    SvaraRadera
  2. I utbyte mot dessa bilder lovade jag att hålla tyst och jag vet inte ens själv vart man fiskar och behöver inte veta det. / Luis

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.