måndag 22 april 2013

Fat and Slim Pike Pencils.

Hej alla! Det var ett tag sen jag var inne här och bloggade, jag hinner helt enkelt inte riktigt med just nu, men ska få lite skärpa på detta, nu var isarna har släppt sitt grepp.

Tyvärr har det varit för mycket jobb utöver den vanliga arbetstiden, den senaste tiden och det håller på ett tag till och jag ber om överseende för detta, min mening har och är att uppdatera mina bloggar, så ofta jag bara kan.

Jag tar med lite flöten, som Stefan Jarl har gjord åt mig, vilket jag är tacksam för, det handlar om tre stycken flöten, som dels går att ha till gäddfisket, men även inom karpfisket, som fina markerfloats och ...
... först ut bland dessa är dessa, vi kan kalla dem Fat Pike Pencils, som med sin egentligen normala kropp och längd, syns väldigt bra under fiske med deadbaits och Floatlegeringmetoden.

Man kan beställa dessa i olika längder och färger genom att kontakta Stefan, så fixar han nog resten. Svart syns bra i motsol, gul, röd och orange är färger, som syns i dem flesta ljusförhållanden.
Dessa Pike Pencils finns även i en lite längre variant, som är mer slimmade i kroppen, dem är bättre för för fiske på nära håll och ger en mer delikat indikation från gäddan.

Båda dessa modeller är gjorda i hård trä och tål mycket stryk, det finns även en Vaned modell, som har dem traditionella vingarna, som båda syns lite extra och styr flötet under kasten.

Jag bad Stefan om att göra mig ett gäng markerflöten, som klara att dra sig upp genom gräs och annat på bottnen och jag fick hem dessa, som har en ganska kort stem av carbon och de fungerar väldigt bra för att leta features under karpfisket.

De fungerar även bra för att meta gädda, då dessa flöte klarar ca 25 gram bly och en hyfsat betesfisk, jag kommer att prova dessa för ett Free roaming livebait, som i princip inte har något bly, men som simmar fritt under ett av dessa flötet.
Avslutningvis, så har våren fått fart på Slynan i Trekånten och någonstans i Sverige, är det golvbygge på gång till husvagnen. Den röda faran går fortfarande, vilket förvånar mig, men vilket klåparbygge, som är på gång här och nu vet jag var stora dansbanan i Risse tog vägen ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.