fredag 5 april 2013

Mums för Abborren.

Härom dagen kom en snäll arbetskompis till mig på jobbet och lämnade en stor box med jiggkroppar, han hade beställd lite väl mycket och jag fick en del, som han inte behövde och jag säger bara stort tack Sladjan!
Jiggfiske är väldigt roligt och ibland väldigt givande, dessa beten kan få fart på en trög Abborre under tidigt vårfiske och jag ser fram emot att få prova dessa jiggar, som var en blandning av Manns och Relax jiggar.









Jag lät bilderna tala sitt eget språk, men som du ser, så har jag lite att prova, ska dock bara ha tag en lite olika jigg huvuden till dem och sen denna eviga väntan på ...
... att åarna ska öppna sig på dem rätta ställen, var jag vet att en del stora Abborrar har övervintrat, men sen kan det blir kul, men kanske trögt fiske, vi får se hur det bli, kanske dags att kolla läget åarna i eftermiddag och se över utrustningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.