lördag 31 december 2011

Tack för det gångna året!

Jag sitter just nu och är lite nervös för att jag gjorde mitt sista fiskepass för året i går! 5 minus i natt har troligen stängt alla vatten i mina trakter, men jag ska dock ta en runda med bilen och kolla läget innan jag slänger in handduken och inser fakta.
Året som gick har varit trevligt med hyfsat gäddfiske, men det har blivit alldeles för lite fiske efter gädda och mitt mål under förra istiden lyckades jag inte med att uppnå och det tror jag till stor del beror på den dåliga isen och dem stora, för inte att säga enorma snömängder vi fick.
Det kan bara bli bättre och jag ska fiska mera gädda under det nya året, framför allt från isen om det kommer en is som blir hållbar nog att vistas på. Tyvärr tror jag att om vi får en hållbar is, så blir isfisket en kortvarig historia och det gäller att ligga i under all ledig tid, vilket jag kommer att göra.
Jag såg en bild på en engelsk megagädda på metebolagets blogg, den kommer från ett litet vatten med diverse öringar och detta monster fick mig in på tanken: Vad kan det finns i Rismåla göl, som har haft regnbåge sedan våren 1978? Det är en svindlande tanke som väldigt lätt kan få fram bilder på gäddor, drömscenarion mm.
Kan det finnas en megadonna i Rismåla? Ingen har satsat hårt på detta vatten, som är svårt, men det finns alltid en nyckel någonstans till dören! Jag ska se om jag kan fiska idag och med dessa ord vill jag önska er alla ett gott nytt 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.