fredag 9 december 2011

Lugn Bengt, det finns hopp!

Du kan vara lugn Bengt, det kommer på posten! Jag kanske ska förklara lite här? Jo, det var så att Bengt, ni vet storslynan var i upplösningstillstånd härom dagens, han hade tappat sitt tillstånd till samtliga fordon som han enligt vissa myndigheter får framföras på våra svenska vägar. Hur det ligger till i utlandet, vet jag inte, men i Danmark är han portad efter sin senaste resa dit med en Veloped. Jag hittade detta tillstånd på parkeringsplatsen i Rismåla,var Bengt troligen tappade det under sin årliga resa ditt för att fiska Regnbåge,men nu är det i säkra händer (Posten ha, ha , ha) och det ska väl förhoppningsvis komma fram under detta århundrade. Tillståndet gäller för bil, buss, Veloped, moped, knallert, sparkcykel, vanlig cykel, rullator och t o m sparkstötting vid halt väglag. Jag hoppas du har hjälmen kvar, för den httade jag inte Bengt, sköt om dig och ha en riktigt trevlig helg, på måndag kommer brevet med tillståndet och då kan du åka igen, men håll dig i Trekånten, din lilla slarvare! Tänk på att detta är ett värdepapper, som kan användas av andra handikappade som t ex jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.