fredag 16 december 2011

En sista kompletering av ismeteprylarna.

Det var glädjande nog inte så mycket som skulle kompletteras bland mina Predatorprylar, lite vanlig wire och wirelås från Drennan, som de flesta känner till som fiskar efter Gädda. Jag har dock aldrig provat Fox Trekrokar och i dag anlände det två paket för test.
Bra gape och en väldigt bra skärpa och en otrolig styrka besitter dessa Fox XS Carbon i size 6 och egentligen behöver jag inte recensera dessa krokar, utan säger bara funkar de för Mick Brown, så blir jag nog högst troligen jag nöjd med!
Jag brukar ha en krok i size 6 och en krok i size 8 på mina 2 - krokstackel för gäddmetet och om dessa krokar är av samma styrka eller denna med namnet, Fox 2 XS i size 8 är starkare, det vet jag inte. Krokarna ser likadana ut, samma skärpa och gape. Det ska bli väldigt spännande och se vad de går för på grunda vatten med lite hyfsade gåddor och kort lina.
Drennan Seven Strand 28 lb är intget nytt, men du vet väl att du ska ha wiren tre gånger genom wirelåset/hylsan innan du klämmer ihop dessa små mässingrör eller? Det ger en väldigt stark wire som inte glider upp, vilket kan hända om du bara har wiren genom två gånger.
Drennan Slim Crimps 28 - 40 lb, det är dessa du ska ha till 28 lb wiren och då får du wiren genom tre gånger utan större problem och det håller! Det var det hela för denna gång, nu är det bara att hitta en lucka och fippla ihop lite tackel med skedar, beads, propellrar o s v och montera dem på en rig - bin och avvakta Kunng Bores intåg över södra Sverige och jag hoppas att han kommer med fina isar och inte vad vi upplevde förra vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.