lördag 27 augusti 2011

Gardner Hydro FLO.

Vi tar en lina till från Metebolagets digre hylla av Gardner produkter, vi hade med Gardners Hydro Tuff senast och denna gång tittar vi på Hydro FLO, som med sitt pris på 69 kronor för 300 meter lina, måste anses som ett väldigt bra erbjudande och det är det.Hydro FLO finns i följande dimensioner och det täcker det mesta av vårt fiske: 0,16 - 0,18 - 0,20 - 0,23 - 0,28 - 0,30 - 0,35 och o,38 mm. 300 meter räcker till 2 rullar och du får en kvalitetslina för 35 kronor per rulle. Linan är väldigt nötningstålig och lägger sig väldigt bra på rullen utan att den bäddar ner sig som en del andra märken gör. Du som fiskar lite av varje har nu olika dimensioner till ditt förfogande och det till ett pris, var alla kan vara med och dagarna var man inte hade råd att byta lina, är över för gott!


Jag ska testa Hydro FLO i den gröna färgen till lite av varje och jag återkommer med vad jag hittar till er. Linan känns smidig och bör kasta bra med sin hala yta. Jag vet inte om dessa linor är försträckta, det finns inte så värst mycket töjbarhet och det passar bra i mitt fiske efter gädda och karp.


Hydro FLO i Tru Clear ska jag testa under ismetet, linan verkar vara nästintill osynlig i vatten och jag tror att det kan var en liten edge i de grunda sjöar jag fiskar från isen. 0,38 mm klarar enorma fiskar bara man sköter sig rätt och jag återkommer även med mera kring denna lina senare. Hydro FLO finns endast i Tru Clear och i Low vis Green och det passar till stor skygg fisk oavsett om du flötmetar eller bottenmetar, linans färg passar bra in i omgivningen.


Vad gör en Stringer needle på en rovfiskblogg? Jo, den är väldigt bra för att trä lina genom olika beten som exempelvis mindre deadbaits för Abborre, Lake eller Ål och den är suverän för råkor, diverse softbaits och andra lite ömtåliga beten. 25 kronor ger du för den och både denna betesnål och Gardners Hydro Flo hittar du hos http://www.metebolaget.se/











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.