tisdag 28 juni 2011

Strike Wire ger lugn i själen!

Du som besköker båda mina bloggar, har nog konstanterad att jag inte är nöjd med Savagears Adrenaline HD braid. Helt rätt, aldrig mera kommer denna lina att befinna sig på mina rullar. Den var bra i början, men vad som sedan hände vet jag inte. Solens UV-strålar kanske försvagade den eller ruttnade den? Starkt är den i knuten och dragkraften är bra, men den klarar inte ens en näckrodstjälk och det är illa, väldigt illa!Jag har gott tillbaka till Power Pro eller Strike Wire som enligt expertisen är samma lina, rund och extremt stark 14 kilo för 0,19 mm och moss grön till färgen. Jag hade samma lina under namnet Power pro och har haft samma lina på en rulle i snart 6 år och jag är inte fan att dra sönder linan utan arbetshandskar och nötningståligheten är lika tuff som dessa nya linor. Det säger en hel del om kvaliteten och man kan tycka att priset 279 kronor är högt, men med tanke på att jag har en lina som klara enorma påfrestningar från karpen på trånga ställen, buskar och grenar och annat snag, så är det billigt i det långa loppet. Du får vad du betaler för, det kostar att ligga på topp och det är kanske en lina för ditt spinnfiske efter olika rovfiskar. Kolla linan hos CVC och beställ den hos Skandinaviens Sportfiskecenter i ljungby 0372 - 140 01 och du har den i brevlådan på 2 dagar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.