fredag 10 juni 2011

Jag har ett öga på Hr. Jonsson!

Vi har pratad en del gäddfiske med Hr. Jonsson och jag och man kan bara konstantera att med två gäddor över 17 kilo, så är det ingen slump och när han nu berättade att han inom 3 år troligen har en fisk från ett insjövatten i samma klass, så måste man ha ett öga på Killen. Vem kan sätta emot att det inte händer, jag gör det inte, men jag håller alla mina tummor för att Hr. Jonsson ska lyckas en tredje gång med 17 +Båda hans stora gäddor är tagna i strömmande vatten och det ska bli spännande och se vad som sker i ett insjövatten. Jag är övertygad om att dem största gäddorna finns i våra sjöar, visst våra rinnande vatten ger stora gäddor, men det verkar finnas en topp runt 15 - 16 kilo, däröver blir det otroligt svårt att få större.





Sen ska man inte sticka under stol med att på vägen fram till megagädda nummer tre, så kommer det troligen en del andra fina fiskar och får jag bara bilder, så kommer vi att följa Hr. Jonsson alias 28,3! Fisken på bilden väger 17,6 kilo och kanske finns det en 20 kilos i Jonssons närhet? Vem vet, framtiden vill visa det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.