torsdag 23 juni 2011

Ett varningens finger!

Jag har tidigare testat Savagear´s Adrenaline HD braid i dimensionerna 0,13mm 0ch 0,17 mm tror jag det var och gett dem otroligt fina lovord och så var det då! Jag har bokstavligen rivit karpar upp till drygt 10 kilo ut ur buskar, jag har haft fiskar, som har suttit fast i grena och rötter och fått dem på mattan. Inga problem, inte ett linbrott på 2 månader och jag skrev till och med att jag inte trodde det fanns en lina, i detta fallet en braid, som skulle få mig till att gå från min gamla favorit Power Pro! Nu är det andra bullar, read on... Men efter ca 2 månaders fiske med denna lina och två dimensoioner ser bilden tyvärr helt annorlunda ut, jag kan knuta fast mina krokar med Palomar, 5 - turn Grinners eller vilken annan bra knut för braid och det håller, men landa en fisk går inte..linan går av i glesa näckrosor! Okay, lite sliten tyckte jag och vända på linan och fick fram den färska ånden, men exakt samma sak här: knuten håller, allt är starkt, fisken nappar och jag krokar och efter 2 sekunder, går linan av! Vad det är som har hänt vet jag inte, kan det vara solens UV - strålar? Det borde man ha testad innan man lade ut linorna på marknaden. Jag hörde tidigt i våras att en del Jerkfiskare hade problem med att denna lina gick av i kasten, jag tog ingen notis kring detta, mina var jo superstarka och väldigt bra, men nu höjar jag alltså varningens finger och du bör kolla dina Adrenalin braids innan fisken gör det åt dig! Vad jag gör? Jodå, det blir goa gamla Power Pro i 0,19 mm, det vet man vad det är. Kastar lite sämre, men som sagt, har man ett bra bete, så kommer tiggarna väldigt nära.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.