torsdag 16 juni 2011

En sommar går väldigt fort.

Jag ska på inget sätt försöka att stressa er, det är en bit kvar till alla har semester med allt vad det innebär. Men efter semesterns slappa dagar, då går det fort i vardagen igen och det är just det, jag vill komma in på här. Man är tillbaka i vardagen med jobb, hus, bil och ni vet allt och tiden sticker iväg väldigt fort och snart skriver hösten in sig sakta men säkert. Det är då jag vill att du är förbered inför höstens gäddfiske och det finns nog massor som ska göras eller kompletteras i din utrustning.Jag skulle kunna skriva en kilometerlång lista på saker som behövas att göras: nya linor, se över alla grejorna, serva och smörja dina rullar, kompletera det som fattas och det kan man inte utan att gå genom hela utrustningen, se över dina spön, rengöra dem, rengöra väskor, carryallen eller ryggsäcken, byta ut rostiga krokar och eventuellt slipa upp slöa krokar mm. Som du ser så finns det massor av saker du kan göra innan det blir dags igen för höstens drabbningar med gäddorna.



Din båt kanske bör ses över, rengöring av denna kanske, kanske sitter det något löst eller liknande. Det finns massor av saker att tänka på och även det tar tid. Planering av ditt fiske tar tid och det börja bli tid för att meta upp betesfisken som du ska ha till höstens fiske, det kräver också lite planering och plats av behållaren för fisken och allt där omkring.





Jag kommer här i framtiden att ge dig tips, så du kommer att bli klar i tid och inte står utan det ena eller det andra i sista stund, du kommer att vara väl förberedd och det tummar jag på här.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.