fredag 8 april 2011

TF Gear från Piscari!

Jag bloggar lite hos Piscari och recenserar deras grejor i det omfang, det önskas och jag tänkte i dag ta en titt på lite bra grejor, som du kan ha til ditt gäddfiske. Priserna ligger bra till marknadsmässigt och företaget går fort framåt i den hårda konkurrensen. Engelska specimenhuntern Matt Hayes ligger bakom TF gear och många gånger ser man en del saker, som är förbättringar av Fox, som Matt Hayes tillhörde för ca 10 år sedan.TF Gear har en liten fin Tacklebox som jag tyvärr inte fick namnet på. Boxen är 6 cm hög, 23 cm lång och 22 cm bred, detta kan tyckas vara lite, men där tar du fel! I boxen finns 4 mindre boxar, varav 2 stycken är 4 - fack, 1 styck är 3 fack på längden och 1 styck 3 - fack som är lagda på kortsidan. Det finns dividers och du bestämmer själv, hur du inreda din box. Fin grön färg med rökfärgade lock på allt och det är bara snyggt och låsningen är verkligen bra.
Du har ett litet mått på locket och dubbla lås på framsidan. Facken och dem 4 mindre boxar är täta och inget kryper ut från dem under transport och det samma gäller det stora locket. Jag har tyvärr ingen prisuppgift på denna tacklebox, men det finns en större, som ligger på 399 kronor och denna bör ligga en bit under detta pris. För gäddfiskaren är denna box perfekt, du får rum med alla små sakerna i dem 4 boxerna och hagel, bly, wire mm, får lätt rum i den stora boxen och den tar ingen plats, denna kompakta tackelbox och den är vattentät!
TF Gear´s Nan - Tech Red Mist lina är lite i ögonfallande med sin röda färg, men enligt många, så kan denna färg inte upptäckas av fisken och det är jo isåfall en stor fördel. Linan är väldig smidig och stark, jag har inte hunnit testa den än, men jag anser att den är väldigt bra om man kasta kasta långt, just på grund av smidigheten och följsamheten, priset för 1210 meter är endast 90 kronor och till det priset, kan alla vara med.
Igen samma lina, fast i en snygg Gunsmoke färg, som inte ses så väl mot bottnen, men är det verkligen samma utförande, som Red Mist? Jag tycker att denna lina är stummare och har en hårdare yta. Just dessa faktorer gör att den är stryktålig och jag rekommenderar den starkt för bottenmete. Linan är väldigt stark och du betalar endast 90 kronor för 884 meter 0,35 mm lina! Hur har du råd att vara utan? Dessa linor finns även i en Clear version.
TF Gear V 8 Vanguish Distance 10 000 Big pit reel. Vill du ha en fattigmans Basia för 800 kronor, så ska du klicka in dig på karpbloggen, var jag recenserar denna läckra rulle i dag, en superrulle till ett otroligt bra pris och det är inte många rullar, som hänger med i prestanda, fast dem kostar det dubbla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.