lördag 9 april 2011

Bra verktyg för en billig peng.

Jag hittade detta verktygssätt på JULA, egentligen skulle jag bara ha en Domkraft, men ni vet hur det är, man ska snoka lite bland hyllorna och ibland hittar man lite användbara saker.Sättet består av en Peang, tång, bältesväska och en rem som man kan ha runt halsen, priset är 99 kronor och det är det värd. Allt är rostfritt och av god kvalité, hur länge det sen håller, det återstår dock att se. Grunden till att jag köpte detta, var just det att du har allt sittande i en väska i ditt bälte och under t ex isfiske, så har du grejorna med dig hela tiden.
Tången har flera bra saker: öppnare av blyhagel, avbitare, fastsättning av blyhagel och du kan klämma flera olika wirelås med tången, så det är helt klart godkänt.
Väskan har ett kraftigt metallclips, som gör att allt sitter hårt i midjebältet, även när du springer och allt är fastlåst med en kardborrelåsning.
Du ser här att tången har ena hantagsdelen blottat och här finns ett hål för en rem med en större nyckelring. Du ser även att Peangen har stora fingerhål, så den passar mig och mina korvar väldigt bra, peangen har även en del som är en sax.
Här är allt samlat och det är vad du får för pengarna, det är ett bra kit för en billig peng och till gäddfisket, är det bra att ha. Tången klippar wire och likaså saxdelen på Peangen, det och sen, att du har en tång med flera egenskaper, gör att jag kan rekommendera dig detta sätt. Det tar knappt ingen plats och du har det enkelt sittandes i ditt bälte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.