måndag 9 januari 2017

Snyggt och bra jobbat Jonas!

Fick ett fint sms av Jonas från Älmhult, som jag har pratat en del gädda med under den senaste tiden och vi tjabbade om fiske med Sill mm och skulle han få någon fin gädda så ville jag gärna ha en bild.

Den bilden kom i dag, ja det var flera och tyvärr var de lite suddiga, men jag tar med två på hans senaste gädda från isen och en på hans PB från Blekinge. 
Fin rygg!
En 20 cm Mört som placerades 2 meter under iskanten blev för mycket för denna fina madam som lämnade 7 meters djupet för att inta sin frukost.

Vacker gädda med vacker teckning!
110 cm lång och vikten 10,280 kg fördelad på denna fina dam som kunde landas på ca 5 - 6 minuter. Väldigt roligt att se dig Jonas och stort grattis till dig och jag hoppas det blir flera och att vi kan få några pass ihop framöver.
Jiggfångad PB från Blekinge!
Jonas PB gädda togs på en hemmagjord jigg och den väger 11,840 kg och var 119 cm lång. Mycket trevligt att fånga på egna grejer och än en gång gratulerar jag dig och önskar dig skitfiske. Stort tack för bilderna Jonas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.