söndag 8 januari 2017

En liten idé.

När man tittar på en del flugor, så är de väldigt vackra och tillsynes svåra att binda. Nu ska jag inte ge mig in på flugbindning så här i början, men det kanske kommer med tiden, vi får se tiden an.

Jag ser att en del flugor har kroppar av lim, de ser ut som regnbågsyngel, små sillyngel mm och det borde väl gå att göra detta på samma sätt som man gör sina pimpelkrokar för Abborren... Det tänker jag nog testa lite nu var man inte kan fiska
Pikefly.

Vackert.

Salmonfly.

Borde gå att göra lite själv.
Här syns regnbågsynglen på andra raden och det kan inte vara så svårt att forma den kroppsformen med epoxylim på en streamerkrok och jag tänker lite glitter precis innan limmet torkar helt.

Man kan linda fast lite tinsel eller flash och sen göra kroppen, limmet låser fast det hela och man kan sen måla kroppen i önskade färger.... Det måste testas!
Ja vad ska man säga öring och gädda eller?

Det borde gå att göra streamers så här.
Det går nog att göra en hel del kreationer på samma sätt som pimpelkrokar och man får fina sjunkande streamers för lite av varje, sen går det att ha andra lite kraftiga krokar och utvidga arsenalen, när man blir duktig på detta. Det var bara en idé jag fick senast jag hade näsan nere i flugasken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.