fredag 6 januari 2017

Flugor i kylan.

Det är inte roligt att titta ut genom fönstret, lite tragisk syn får jag säga och man får hålla sig hemma och studera nerfallande snöflingor eller gå genom fisket, vilket jag har gjord dem senaste två dagarna.

Ut i naturen måste jag mer eller mindre varje dag och efter detta inlägg blir det en runda ut i skogen med kameran, kanske får se något spännande eller så blir det bara en god portion med frisk luft och det har inget dött av.

Jag tog lite bilder på lite flugor igår och visar upp dem för er, som nybörjare i detta fiske, har jag ingen aning om vore sig mönster eller namn på flugorna, men kanske någon händig kan binda någon om andan och inspirationen faller på.











Finns det möjligen någon som binder flugor för havsöring bland besökarna, så hör gärna av dig, jag vill gärna få ihop en ask med blandade flugor till detta fiske och betalar bra om kvaliteten är bra. Hoppas på svar från någon av er därute som sitter vid städet och jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.