tisdag 18 februari 2014

Slit dem med hälsan Josefsson!

Det var lite mera att göra på dessa spö än jag hade räknat med, men nu är dem klara och jag låter bilder tala sitt tydliga språk.
Renoverade Jerkspö.
Svarta lindningar och inte ljusblåa! 
Mattsvart klinga är standard på Fig Rig. 
Nytt lyster över texten.
Inga rostiga öglor och lackförseglade.
Spöna blev nästa som nya!
Inte mycket mera man kan göra.
Nu håller spöna ett bra tag till för Josefsson, som här ses med en fin slips på dryga 14 kilo från Kalmar sund, en mycket vacker gädda, värre är det med fångstmannen!
- Även blind höna hittar korn! Skrev Slynan i sitt mejl och bifogade dessa bilder! Ingen av dessa Jerkentusiaster är färska, en läkare frågade mig om jag fiskade med Slynan fortfarande, han hade sett det på mina bloggar och jag svarade ja på frågan.

Jag frågade om Slynans diagnos och efter 2 minuters tystnad mumlade han - Mycket svårbedömd, mycket svårt och när jag frågade om Josefsson ... då lämnade han gråtande rummet ...

Ganska tragiskt det där med vissas öden, men du kan hämta påkarna Bengt, de står klara för fiske! Glöm nu inte att montera rullarna, innan ni åker ut på sundet nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Fy satan, ursäkta min spanska, det var riktiga biffar

    SvaraRadera
  2. Ja, men de sattes tillbaka och det visar bara att det finns stora biffar i sundet. / Luis

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.