söndag 2 februari 2014

Det fanns fisk kvar!

Jag var på ett pimpelfiske igår, jag sent ska glömma! En gammal jobbarkompis har en grävt damm, som han har haft Regnbåge i sedan 10 - 12 år tillbaka i tiden. 

Dammen hade hamnat lite i skymundan och något fiske hade inte bedrivits på minst 3 - 4 år och han undrade om jag ville testa en gång och se om det fanns någon fisk kvar i dammen.
Jodå! Nog fan fanns det fisk kvar och inte så lite heller, efter andra fisken ringde jag Anders och han kom ner och sen fick han låna ett spö och vi tog 8 fina regnbågar på 3 timmars fiske och tappade tre stycken , varav den ena var riktig stor!

Fisken var i stöten rejält och tog våra naturliga räkor tills dessa tog slut och jag tog fram ett paket från Enterprise Tackle med imitationer på räkor och det fungerade bra det också.
Jag kan inte påstå att det var någon skillnad mellan riktiga och fake räkor, men som sagt fisken var verkligen i stöten och hur dessa rubbershrimps fungerar när fisken är trög, vet jag inte än.
De är så där naturtrogna i formen och tillverkningen och jag får be om att få återkomma senare, när jag har testat dem lite mera.

De är hårdare än en vanlig räka, men de sitter fast på kroken och Regnbågen kan inte pilla av dessa falska räkor, som de kan med vanliga och det är ett stort plus.
Vi delade på fångsten och här är min beskärda del av kakan, full frys igen och jag ser fram emot kvällen, var en av dessa kommer ut ur ugnen iklädd folie ... det blir mumma för gommen!
Jag hade med ett par spö för en eventuell gädda, men här hände det absolut inget och det gör inget, vi hade nog inte hunnit med att fånga gädda samtidigt som vi drillade våra regnbågar!

- Ja det var som fan att det fanns fisk kvar, det trodde jag inte. - Nu kan man sätta ut lite ny fisk till våren och med dessa ord tackade vi varann och han får gärna ringa igen, jag kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.