lördag 1 december 2012

Stopp i karpfisket, nu börjar snart mitt gäddfiske!

Jag var ute tidigt i morse, för att fiske karp. men minus 7 under natten gjorde att isen redan hade lagt sig och troligen för gott för denna vinter, om man ska tro vädergubbarna. 

Tittar man på olika vädersajter, så kommer kylan att bestå ett bra tag framöver och det gör att mitt tilltänkta fiske efter de stora gäddorna, som livnär sig på Regnbåge, snart kan bli av. Det ser jag verkligen fram emot, lika mycket, som jag svor ve och f-n över, att jag inte kan fiske karp mera detta året.

Så nu blir det lite väntan på att isen ska bära och hålla mig uppe och under tiden, tar jag en sista koll över prylarna för mitt isfiske. Det innebär också att det blir lite bättre tätare uppdatering på denna blogg, det har varit lite glest ibland, men det ändras snabbt, när väl gäddfisket tar sin början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.