fredag 14 december 2012

Den eviga väntan är över!

Äntligen! I dag fick jag besked om att "isen" är 15 cm tjock, det mesta är nog ihopfryst snösörja, men det duger nog åt mig och jag ska själv kolla läget lite noga under morgondagen, med ett par timmars pimpelfiske efter Regnbåge.

Jag ska nämligen ha sovmorgon och inte gå upp 5 på morgonen, som jag har gjord varenda morgon sedan mitten av september, utan försöka att vila ut lite och ta en runda på gölen, innan söndagens första premiärpass efter den stora damen.
Dels ska jag kolla isen på en del ställen, som jag tror är lite hetare än andra och dels så behöver jag en fin bit, som ska gravas, innan den hamnar på julbordet, det är fint det, med en kall ....ni vet.

Senaste veckan har varit rent ut sagt sinnessjukt med jobb, snöskottning, julklappar och allt vad som hör till denna tid. Jobbet är klart och jag har 23 dagars ledighet framför mig.

Snöskottningen? Jo, det kommer mera redan i morgon och vi får nog kämpa ett bra tag med detta Lappmögel, men julklapparna, de är klara och det är jo positivt och jag har varit snäll i år, så kanske det blir en regnbåge i morgon :-)

Jag har bloggat lite på min tredje blogg: nybrofiske.blogspot.se Det är ganska mycket kring regnbågspimpel, så är ni intresserade av detta fiske, så är det bara att titta in och ta del av text, bilder och tips. Ni är så välkomna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.