onsdag 26 december 2012

Pimpelfiske i regnväder.

Kom tomten till dig? Blev du mätt av allt frossande? Gav du du dem, som har det svårt en tanke mitt i alla julklapparna? BRA! Du har du haft en god jul och jag önskar er alla en god fortsättning!

Jag ska inte klaga, ny mobil, ny musikanläggning i form av ett Philips Sound Tower, kläder och cash, samt food, så man nästan exploderar. Så jag var tvungen att röra på mig och det blev ett par timmars fiske på eftermiddagen i dag efter Regnbåge.
Regn hela dagen, hårda sydvindar, 15 cm slask och vatten och sen börjar det med en Mörtjäkel på räkan i dagens första hål.

Mina reflexer är det inga fel på, gammal boxare som man är, så satt den på första stöten och jag gick under namnet Blixten under resten av fisket. :-)
Det var trögt igen och det skulle ta till 15.20 innan jag lyckades att fippla upp denna fina båge, som drog ner vågen till 2,4 kilo och man får vara nöjd än en gång.

Pälle Slattenpung vill ut i morgon och meta lite pike, men jag vet i fanken, om jag orkar kräla runt i detta slafs, som ligger på isen och regn ska det väl också bli i morgon, men vi får se, vad som händer med armar och ben - En dag i taget om jag får be.
Jag hittade en burk i källaren - Halle fucking luja, vilken stank! Men ordet Shrimp, säger mig att lite löst slask av ströbröd, fiskmealmix och en tesked av detta satans verk, bör locka till sig det mesta, som gillar stank och jag måste nog testa detta, innan kärringen portar mig.

På tal om stank, jag hade Bag éms Red Aggressor spray på räkan, när bågen klev på och flaskan hittar du hos www.metebolaget.se och passa på att ta en burk av Bag èms Strawberry majs till regnbågarna, de är så super bra för detta fiske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.