söndag 23 december 2012

Nu är svärmor nöjd!

Jag drog en runda till gölen, men bara en liten stund och ismetet stannade hemma. Väl framme kände jag igen den röda bilen! Nej, det var inte Slynan, det var Mangotsson och hans kumpan Hjalmar!

Dessa herrar satt utanför vindskyddet och fiskade och jag började med 4 bomhål på Badplatsen, fisken hade alltså inte kommit över chocken att Slynan Bengt var där häromdagen, men det råde ett chocktillstånd under isen och plötsligt skulle Hjalmar gå hem! Han tyckte hela skiten suger och sen gick han hem!
Jag gick till Vindskyddet och provade några hål, men inget resultat här och precis när jag var på väg mot Bloms vik, så stönade Mangotsson - Satan jag hade en och efter en stund, sa han att det fanns en fisk i hålet om jag ville prova, du som kan detta skit.

Det tog sin lilla tid, med en massa lirkande och skakningar i spöet, men efter ett tag kom det, jag var ute efter och kunde efter en roligt fight landa denna 2 kilos bit och nu är svärmor nöjd.

Vi provade Badplatsen innan vi åkte hem, det är segt och tjurigt, men med lite tålamod och en stor portion jävla anamma, så går det. Ha det gott allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.