onsdag 19 december 2012

Ännu en dag på gölen.

Det blev lite kallare under natten, men inte så det frös något nämnvärt och jag trampar vatten fortfarande! Jag hade 3 spö ute för gäddan, men igen blev det total silence, men det skulle bli en gädda, en liten tjuv, som tyckte om räkor.
Frosten hängde kvar på träden hela dagen och det ger en vacker inramning av omgivningen. Jag fiskade i området kring Badplatsen, var det brukar stryka en och annan Regnbåge och kanske var Gäddan här, det var i alla fall min tro.
Som vanligt pimplar jag lite under tiden, jag väntar ut Gäddan och jag har testad Bag éms små fina röda 6 mm boilies, som är sjunkande och som synes, så retade färgen upp denna Regnbåge till ett kraftigt hugg.
Jag testade samtidigt krokarna som var gjorda för fiske med Laxägg, de var inte vassa och fick slipas på plats och de verkar inte vara så starka i godset, så de får stanna hemma som någon form av souvenir.
Innan jag testade kroken och de små boilies, så hade jag fiskat ett tag med räka utan någon större framgång än denna räktjuv, som fick agera gäddbete i ett par timmar, innan hunden Gonzo hemma, så fint tuggade ner den i svalget!

Han kunde inte hålla sig och natten tillbringar han i källaren, jag vet hur han ljudlöst fiser efter en middag med fisk och sen dofter hela kåken och det är inte honung precis.
Så var min dag och i morgon blir det inget fiske, men på fredag ska jag ut igen och självaste Slynan Bengt ska hänga med.

Det innebär att jag redan nu, får utfärda en varning för alla, som hade tänkt sig en lugn och fin fredag på Rismåla göl. Glöm det med denna lufs på isen - Jesus freaking christ, hur ska detta sluta?
Man får ta det lugnt med honom och se till att han har med sig sin lilla gula badanka i varje hål, så kanske man överlever detta och bara kommer hem lomhörd.

Hur fredagen förlöper, det får ni nog reda på här ganska snart, allt står klart, även mina hörselskydd och luftgeväret! Må han däruppe vara med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.