lördag 17 december 2016

Lite nytt i asken!

Jag håller mig till spinnfiset, men ska börja lära mig att fiska med fluga och grejerna är på väg från Kiruna! Knud har troligen hållit sig till flugfisket och eller men, nu har han kompletterad sin redan digra utrustning med ett superfint haspelspö och en liten fin Mictchellrulle.... Undrar om han har lika många drag som han har flugor... I så fall får han släpa dem själv!
Om jag inte tror helt fel, så kommer Knud och jag att härja lite både vid något Put and Take vatten och längs några Öringstränder framöver och jag tittade ner i en ganska tom dragask och insåg att den måste fyllas på lite och så blev det.
Lite blandade vikter, former och färger är nog ett måste för att hitta rätt färg som Havsöringen gillar för dagen, det kan skifta, men blå/silver, grön/ silver och kopparfärg brukar fungera bra för det mesta.
skrikiga färger och drag med reflextejp kan vara nådastöten dem dagarna var Öringen är trög, så prova dig fram, var inte rädd eller lat, gå genom hela dragaskens innehåll och hitta rätt drag för dagen, du hittar säkert något som faller Öringen i smaken och glöm inte att ha vassa krokar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.